Tuesday, May 11, 2010

YOGURT HAPUSKAN LEMAK DI PERUT !


Yummy!! Sedap yer yogurt. Aku suka makan tapi tak suka yang asli yer.
Masam jer. Suka yang da buah-buahan. Hehehehe
Tapi tahukah anda YOGURT mampu menghapuskan lemak di perut anda???

Menurut para saintis daripada Universiti Tennessee, Michael Zemel,
yang membuat kajian selama 3 bulan terhadap 34 orang
penderita obesiti. Mereka mendapati 18 orang yang mengambil yogurt dengan kandungan kalsium 1100 mg setiap hari telah berkurangan
lemak di bahagian perut sebanyak 10 paun berbanding yang tidak mengambilnya hanya kehilangan 6 paun sahaja.

Jadi, sesiapa yang tengah mengamalkan diet boleh la try makan yogurt okeyh!!

NotaKakiKurap: Hoho..aku pon dah nak kena makan nie + buat sit up. Perut dah memboroi nie. Hehhehehehe

11 comments:

Aujinz said...

adekah benar ini fakta Mish?...

kalau benar, hamba akan prektikkan sekarang...♥

Cik Nurul Pinky said...

samalah kita hahaha..nak kene pergi beli stock sebulan punya..

MISH LOLIPOP said...

cik nurul: hehehe..prut dh brlapis nie..

aujinz: law xslap..dpt dr bku nie..hehehhe

Nur said...

salam
memang betul makcik. aku mkn yogurt tiap pg. kempis sikit perut aku. huhuhuhu

MISH LOLIPOP said...

yeke..pas nie kna mkn la..hehehehe

Roronoa Zoro said...

adakah lelaki juga boleh mempratikkannnya? perutku buncit.. alasannya adalah bahagia.. haha

MISH LOLIPOP said...

bhagia cmna tue??hahahha

shey said...

mesti try untuk mengecik kan perot yg besar ini :DD

kayown said...

nyum2 sedapnya yogurt. nak kena try jugak ni :)

honey amour said...

maw try jugak..i'm on diet.huhu..siksanya tak terkira..

MISH LOLIPOP said...

shey: jom..sma la prut mkin mmbesar dgn lmak2 dh..

kayown: sy dh bli utk pg nie..hehhehe

honey: diet ker???bgus la beb