Tuesday, May 25, 2010

15 TIP MUDAH UNTUK HIDUP LEBIH BAIK



Selamat Sejahtera Semua...


Hari nie gua tak taw nak update apa benda. Kalau tak update bersawang la jadinya blog picisan nie. Semalam gua da join satu game yang dianjurkan oleh seorang blogger fofular (ayat bodek..heheh) iaitu INCIK AIZ. Aiz tolong belanja gua ais kacang yer. Huhuhu. Gua menang teka teki kelmarin. Dapat la iklan blog gua kat blog beliau selama 20 tahun hari. Nak join ker?? Bleh klik di SINI. Jom kita tengok apa 15 TIPS MUDAH UNTUK HIDUP LEBIH BAIK.


1. Kurangi teh.
2. Minum kopi sekali sehari bukannya dua kali sehari.
3. Jangan membiasakan diri korang dengan memakan roti yang telah dipanggang.
4. Jaga jarak korang dari henfon yang sedang dicaj baterinya.
5. Minum banyak air pada siang hari dan kurangkan pada malamnya.
6. Kurangkan pengambilan makanan yang berlemak dan berminyak.
7. Makan besar sebelum jam 05:00 petang.
8. Jalan telan pil dengan air sejuk.
9. Ketika bateri henfon korang low, elakkan dari mengangkatnya kerana radiasi yang dihasil adalah lebih berlipat kali ganda.
10. Jawab telefon dengan telinga kiri.
11. Take a nap pada siang hari akan membuatkan korang awek muda (yeke???)
12. Makan ikan setiap hari.
13. Bersenamrobik, berjoging, menari dan sebagainya.
14. Hindari stress.
15. Jangan merokok, mengambil dadah dan alkohol.


NotaKakiKurap: Bagi gua tak semua dapat gua ikot. Korang???



2 comments:

nuriz said...

sy suka teh tarik..camno eh? heheh

yylagenda said...

kenapa minum skali je kopi...nabi minum byk kali...haaa...ikut barat gak ek...nabi minum ok jer...