Thursday, May 27, 2010

PENGALAMAN MENAIKI BAS



Selamat Sejahtera Semua...


Pagi tadi masa gua hantar adik-adik gua gie sekolah gua dengar radio ERA. Memang tiap pagi gua akan dengar celoteh 3 Abdul tue. Happening siot. Dengan Pak Nil, Ray dan Hanif yang memang kuat menyakat. Hahahah. Memang tak lepas la aku dengar. So pagi tadi depa tue da citer mengenai pengalaman menunggang menaiki bas. 


So aku teringat la masa zaman gua muda budak-budak lagi. Masa tue gua jarang la nak naik bas nie. Setakat rombongan tue tak per lagi. Nie naik bas sorang-sorang. Mak bapak gua biasa la busy tak sempat nak hantar gua kalau gua nak gie Kangar or mana-mana jer. Terpaksa la memilih bas. Gua memang sebelum nie tak reti nak naik bas nie. Masa tue gua dekat The Store. Nak balik umah la. Kena ambik bas yang akan ke Kangar-Utan Aji-Kuala Perlis sebab umah gua dekat Utan Aji. So tengok dekat board nombor plat bas tue. Dah dapat per lagi terus jer gua gie kat bas tue.


Masa gua sampai gua pon masuk la lam bas. Orang tak ramai lagi. Gua ambik port belakang la. Best sikit. Kalau depan nie banyak makcik-makcik. So gua memang berdebar siot bila bas nie dah start jalan. Yela gua tak taw nak berhenti kat mana. Pastue gua tak taw camner gua nak tekan loceng. Gila betol loceng die tinggi. Yang gua nie ketot jer mana sampai. Kalau gua jengket pon memang tak sampai gak. Gua dah tak tenteram nie. Peluh jantan dah menitik deras. Adoi camner nie?? Gua tengok kiri. Ada mamat maner ntah. Takkan gua nak minta tolong depa kot. Uish buat malu ja. Sah nanti pakat dok gelak kat gua. Malu beb. Gua jenguk depan gua masa tue da sorang makcik. Gua pun minta tolong makcik tue untuk tekan loceng masa bas dah sampai Utan Aji. Makcik tue pon mau tolong gua.


Bila sampai ja makcik tue pon tekan loceng. Bas pon berenti gua pon turun la. Tue la first time gua naik bas. Lepas-lepas tue gua akan cari port yang loceng bas gua sampai nak tekan. Sekarang gua dah jarang naik bas. Dulu masa dok poli selalu gak nak keluar Kangar naik bas tapi sekarang dah da kereta sendiri. So tak payah la naik bas lagi. Tapi best gak naik bas. Macam-macam orang boleh kita tengok kan.


NotaKakiKurap: Mata gua sakit sebab masa gua nak masuk keta gie opis gua terkena bucu pintu keta gua. Fuh sakit siot beb. 

5 comments:

Roronoa Zoro said...

rugi2.. sebb x naik bas.. isk3...

banyak pengalaman woo.. contoh aku pernah terlepas bas lah.. tertidur dalam bas lah n macam2 lagi.. hehehe

MISH LOLIPOP said...

@Roronoa Zoro
yela.tp skrg stdy dkat jer..law jauh2 mrasa gk naik bas..

MalaysiaSensasi said...

Lama dah tak naik bas..

-wAn- said...

oke la 2..
aq fis time nek bas ase bas skola..
tp lwakny 2 bas skola len!!!
cuak gle lm bas 2, pto ur dk2 lm bas usha aq smcm je..
mlu siot~

my new entry > bukan semua jpj jahat
komen2~

Roronoa Zoro said...

97 follower lagi untuk dipotong.. hahaha ~ >:)